Sonntag, 21. Oktober 2012

"hot white chocolate"

Der Herbst schreitet immer weiter voran und ich 
freue mich an den tollen und vielfältigen Farben 
der Blätter und am überwiegend schönen Wetter. 
Da ich an den letzten Wochenenden eigentlich
nur auf Achse war (auf Geburtstagsfeiern, bei Freunden 
oder aber durch sämtliche Baumärkte und Möbelhäuser der 
umliegenden Städte) und auch auf der Arbeit unglaublich 
viel los war, habe ich es dieses Wochenende ein 
bisschen ruhiger und chilliger angehen lassen. 

Ich habe die letzten Tage "hot white chocolate" 
für mich entdeckt. 
Uuunglaublich lecker, ziemlich einfach und 
innerhalb von fünf Minuten fertig.
Okay, für jeden Tag etwas gehaltvoll, aber 
für ab und zu im Herbst/Winter top!

Für zwei (große) Tassen brauchst Du: 
500 ml Vollmilch
100 ml Schlagsahne
7-8 Riegel weiße Schokolade
1/2 Teelöffel Vanilleextrakt
und eine Messerspitze Zimt

Alle Zutaten in einem Topf auf kleiner Stufe 
langsam warm werden lassen und vermengen bis 
die Schokolade vollständig geschmolzen ist.
Gut verrühren (nicht aufkochen!) in eine Tasse geben, 
evtl. mit einem Sahnehäubchen verzieren und 
genießen!

Ich mag's, an einem ruhigen Herbstabend
ein gutes Buch zu lesen/ne DVD zu schauen
und etwas Leckeres (Süßes) zu trinken... ;)

Guten Start in die neue Woche, beste Grüße und bis bald! :)

Kommentare:

Chrissi hat gesagt…

Ich liebe weiße Schoko.Werde es auf jedenfall mal ausprobieren.Hört sich total lecker an.

Serife Bahar hat gesagt…

Hier ist es so kalt!
Das Rezept muss ich ausprobieren,klingt lecker :)

In Liebe und Frieden,Serife :*

Kati hat gesagt…

Das Rezept klingt nach einer Sünde wert!!

Nina hat gesagt…

Weiße heiße Schokolade ist sooo geil <333
Ich habe sie noch nicht selbst gemacht, werde es aber bestimmt mal probieren, jetzt, wo du das Rezept gepostet hast ;D
Die Herbstfarben finde ich auch sehr toll, und wenn es trocken ist und die Sonne scheint, mag ich diese Jahreszeit sogar (sonst eher weniger ;)).
Ich wünsche dir noch einen schönen Abend und natürlich auch einen guten Wochenstart! :)
Ganz liebe Grüße

zimmer703 hat gesagt…

Oh klingt das lecker *_*

LiaMia hat gesagt…

das ist ein ikea-schreibtisch. und zwar hat der 35€ gekostet. dazu der rollcontainer und der spiegel für (25+29€) und fertig war der "schminkbereich" für unter 100€

ich habe laange nach einem schminktisch gesucht, aber die waren alle zu teuer und die von ikea fand ich nicht so schön und die hat ja irgendwie auch jeder (und die schubladen gehen nur zur hälfte auf)
die lagen immer um die 200 und das war mir einfach zu viel!

alles liebeee

Kati hat gesagt…

Hallohallo, ja, von Röcken und Kleidern kann ich immer noch nicht lassen - es gibt aber auch einfach zu viele schöne!
Nee, viele Bäume sind hier noch grün - sehr schade, ich will doch buntes sehen. Hoffentlich wird das bald.
Grüße und eine schöne Woche,
-Kati

loveblack hat gesagt…

Ohh, das hört sich wirklich lecker an :) Das muss ich auch unbedingt mal ausprobieren. Heißw Schokolade ist doch sowieso das shönste, wenn man von draußen aus der Kälte kommt, oder? Am besten noch ein heißes Bad dazu ;)

t hat gesagt…

I just had a white hot chocolate the other day! :)

http://initialed.blogspot.com

Kuekn hat gesagt…

hey :)
ja stimmt...ich liebe Babys und wenn man so ein kleines Würmchen auf dem Arm hat kommen einem die eigenen Kids noch viel größer vor.
Meine sind so schnell groß geworden...in nichtmal 4 Monaten wird die Kleinste schon wieder 2!!!!!
Uns geht es sonst soweit allen gut :) Mein Mann hat jetzt ein paar Tage frei und die genießen wir richtig!!
Wie gehts dir so?
konntest du ein wenig stress abbauen?? fühl dich gedrückt!!

lg

Bist du irgendwann eigentlich mal wieder hier in der Nähe?

Serife Bahar hat gesagt…

Das war mein erstes Mal Wasen :D

Super geht es mir,könnte nie besser sein!
Und Du? :)

loveblack hat gesagt…

Vielen Dank, das habe ich alleine gemacht, Juli ist noch ein bisschen klein um mit Schere und Klebe umzugehen, nächstes Jahr kann sie mir dann helfen ;)

Nina hat gesagt…

Hey, du :)
Bei mir ist es gerade auch sehr stressig, und die letzten Wochen waren auch nicht so toll, ich war auch sehr depri und alles, genau wie bei dir :/
Seit Freitag geht's mir aber allmählich besser :) Ich hoffe, das bleibt jetzt erst mal so.
Ich wünsche dir noch eine gute Rest-Woche!
Ganz liebe Grüße

Serife Bahar hat gesagt…

Doch doch,das Fest heißt bei uns Bayram :D
Poisel beeinflusst mich momentan sehr.
Dankesehr!

In Liebe und Frieden,Serife :*

Nina hat gesagt…

Hey! :)
Ich hab dich getagged:
http://schokoladensuechtig.blogspot.de/2012/10/getagged-25-things-you-dont-know-about.html
Vielleicht magst du ja mitmachen :)
Ich wünsche dir ein schönes Wochenende!
Ganz liebe Grüße

Anonym hat gesagt…

[p]nl, NOS, WebRadio, Lync, Onenote, Buienradar, Skype, Fokke and Sukke, Dilbert and other News programs

If you don隆炉t have a touch screen, you need to remember some of these keys:

Windows key: gets you to the Start screen
Windows key + D: Desktop mode
Windows key + Q: Query mode
Windows key + I: Settings, it depends if you are in Desktop [url=http://www.officekeysale.com]windows key shortcuts
[/url] or Start screen there is the Control panel . Amazon's product page had no indication of whether I was preordering a 64-bit or 32-bit version of Windows; there was only a single "Microsoft Windows 8 Pro" product available for preorder . He asked if I was doing an upgrade install, and I told him I wasn't . For applications [url=http://www.officekeysale.com]office 2013 key[/url] on your Windows 8 menu, there隆炉s also this thing called "Live Tile," in which the icon changes screens, like the way the CNN news live tile shows you the latest news and flips through things, or the Photos "Live Tile" flips through your pictures . Mail, Calendar, and Messaging are there, as are the media apps that were missing from the developer preview: Music, Video, and Photos . Look no further than this key that will quickly allow you to access the universal search . "

The "start button" for the most part (the thing that gives you access to the Control Panel, shutdown/restart, etc) is called the "Charm" and it pops up on a touchscreen tablet when you swipe your thumb from right to left on the right side of the screen (basically swiping the charm menu out from the right edge and into your screen of view).[/p][p])

[eb-win8cp-start]

There隆炉s considerably more polish in the keyboard/mouse interface than was evident in the Developer Preview . I was delighted to see that Amazon and Microsoft had set up a promotion [url=http://www.officekeysale.com]windows key[/url] where preordering the retail boxed version of Windows 8 Pro for $69 . Step3: Click the [url=http://www.officekeysale.com]office 2003 key[/url] option to 隆掳Change my password隆卤 or 隆掳Remove my password隆卤 . Automatically sign up for our Windows Desktop Report newsletter!
Complete Windows 8 coverage on TechRepublic
Making Windows Media Center an Add-on

As you may know, Windows Media Center has been available since the Windows XP days where it went through several versions as Windows XP Media Center Edition . Oddly, you [url=http://www.officekeysale.com]windows password key[/url] cannot tag multiple icons and make them all "Smaller" at the same time, you have to right click and "make smaller" one by one . At least Microsoft's page had fine print.[/p]

Anonym hat gesagt…

[p]Always remember to check the site' s insurance coverage and guidelines carefully before making your ultimate [url=http://www.uggbootshotshop.co.uk]ugg boots sale uk[/url] decision . This model of sneakers has been all around since the late 1960s and has been supplying some incredible sneaker products for athletes and buyers around the world . Its collection is open to both the genders, all age group, for every profession and [url=http://www.cheapuggtobuy.co.uk]cheap ugg[/url] place . Most of the young girl and boys love to wear Ugg sandals [url=http://www.uggoutletwomen.co.uk]ugg outlet[/url] and boots . It's not exaggerating to say that it's an eternal masterpiece and an older classic . All around into the the twentieth 100 years, Nike shox NZ boots or shoes add more even more way essentials . Junior just isn't time involving lifestyle though any state from intellect, to see discover many ancient gals obtaining on ugg bailey link plus running for the road readily, I won't laught at these yet evaluate these are especially cute mainly because they however still possess a fresh cardiovascular system . As a result, their accomplishment story stops ahead of it truly starts.[/p][p]Luckily, we have the cross for you! Right here Germany UGG Keep is a recording of the hottest designs for fall, even [url=http://www.uggbootshotshop.co.uk]ugg boots sale[/url] in far more Nobel Prizes . They earn their around [url=http://www.uggoutletwomen.co.uk]ugg sale outlet[/url] the world fame by their ease and comfort as well as heat but these devices are made popular his or her one of a kind relaxed look . com, which also offers a wide variety of boots at lovable prices . Made of the softest distressed full-grain leather and lined with genuine sheepskin, the Kensington has [url=http://www.uggsbootsbaileybuttonuk.co.uk]ugg bailey button boots[/url] buckle hardware and a signature metal UGG logo on the heel . A call center job is customer service work that is done on a remote basis using telephone and/or computer equipment . Tray similar to the role, mainly used in complex ground running shoes, trays, a relatively stable work surface to avoid uneven force between the phenomenon of elastic columns . The UGG boots inside certainty as looked frontwards that [url=http://www.cheapuggsbootonlinesale.co.uk]cheap ugg boots online[/url] will and very tepid around winter . If it says made in New Zealand or Austraia it is a fake.[/p]

Anonym hat gesagt…

[p]I consider every solitary girl would like to be the most [url=http://www.tiffanysjewellerycanada.com]tiffany necklace[/url] wonderful just one unique in the earth . Frederic Cumenal, Tiffany & Co's executive vice president, notes, [url=http://www.tiffanysjewellerycanada.com]tiffany jewellery canada[/url] "Establishing this store on the Champs Elysees will be the ultimate symbol of Tiffany as a truly global luxury brand . certainly to not be worried [url=http://www.tiffanysandcocanada.com]tiffany & co rings
[/url] how the one you purchase should certainly be away from design and style trend . But those topics are a whole new ball-game and best [url=http://www.tiffanysjewellerycanada.com]tiffany jewellery[/url] left for another day . But Meyer wasn隆炉t [url=http://www.tiffanysandcocanada.com]tiffany & co[/url] satisfied with any of the options, so she drew a ,Tiffany Bracelet, rough sketch herself and Swain sent it to Portland-based jeweler Rick Thurber, who隆炉d created the Cullen family crest jewelry worn ,tiffany jewelry outlet, by Edward and his clan . Tiffany & Co . I隆炉ve lost count of the number of times I have been infuriated [url=http://www.tiffanysandcocanada.com]tiffany & co jewellery[/url] by the number of eBooks that don隆炉t have page numbers.[/p]